تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 22:24
کد خبر: 515481

حاتمی‌کیا سریال «موسی(ع)» را می‌سازد یا سینمایی؟/ جنجال «جواد»

حاتمی‌کیا سریال «موسی(ع)» را می‌سازد یا سینمایی؟/ جنجال «جواد»

سریال «موسی (ع)» چند سالی است که در پیش تولید به سر می برد و مدیران صداوسیما بارها از فناوری های ویژه ای که قرار است با سریال به صداوسیما وارد شود سخن گفته اند. حال باید دید تصمیم گیری مدیران سازمان برای این سریال چه خواهد بود و آیا به نسخه سینمایی آن رضایت می دهند یا خیر.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۸ شهریور می‌توانید با شماره ۱۶۳ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ حاتمی کیا

طی یکی دو هفته اخیر، کارگردانان مختلفی نامشان برای ساخت فیلم سینمایی در ایام جشنواره فیلم فجر مطرح شده است. از فهرستی که بنیاد فارابی اعلام کرد و از دورخیز کارگردانان برای جشنواره فجر امسال خبر داد تا نام هایی که اخیراً با پروانه ساخت فیلم هایشان موافقت شده است. در میان نام هایی که مطرح شده است نام ابراهیم حاتمی کیا نیز به عنوان یکی از کسانی که قرار است امسال با یک سینمایی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد در گمانه زنی های رسانه ای مطرح شده است. حاتمی کیا این روزها مشغول کارگردانی «موسی (ع)» است و اینطور که در خبرهای غیررسمی عنوان شده او قرار است نسخه سینمایی «موسی (ع)» را به جشنواره بیاورد.

پیش از این هم چند باری رسانه ها از ساخت نسخه های سینمایی «موسی (ع)» خبر داده بودند. حتی در جرئیات این خبرها آمده بود که او قرار است سه گانه ای را درباره حضرت موسی (ع) بسازد که سه قسمت سینمایی ویژه خواهد بود. به این ترتیب به احتمال زیاد ساخت نسخه سریالی منتفی خواهد شد.

سریال «موسی (ع)» چند سالی است که در پیش تولید به سر می برد و مدیران صداوسیما بارها از فناوری های ویژه ای که قرار است با سریال به صداوسیما وارد شود سخن گفته اند. حال باید دید تصمیم گیری مدیران سازمان برای این سریال چه خواهد بود و آیا به نسخه سینمایی آن رضایت می دهند یا خیر.

مدیران البته از نسخه سینمایی آثار هم استقبال کرده اند و بدون تایید رسمی درباره «موسی (ع)»، درباره نسخه سینمایی سریال هایی مثل «پایتخت» و دیگر آثار ابراز خشنودی هم داشته اند.

جنجال هفته؛ جواد هاشمی و حرف های شاذ

طی چند روز اخیر شبکه های اجتماعی از سخنان تازه جواد هاشمی درباره رای دادن به پزشکیان، بازیگر مهاجرت کرده، سکانس حضورش در سریال «زخم کاری» و اشاره دوباره به بازتاب های فراوان آن سکانس پر شد، این گفت و گو با علی ضیا انجام شد و توانست توجهات را به خود جلب کند.

جواد هاشمی هر بار دست به اقدامی خلاف عرف جمعی زده مورد توجه قرار گرفته است. از همان سکانس استخر «زخم کاری» گرفته تا خوانندگی نماهنگ و اتفاقاتی که شاید انجامشان توسط افراد عادی یا چهره های هنری دیگر چندان هم مورد توجه قرار نگیرد اما با جواد هاشمی به بحث روز شبکه های اجتماعی بدل شده است. بخشی از این ماجرا به کسانی برمی گردد که می دانند رسانه چه می خواهد و خرق عادت رسانه ای را چگونه ایجاد کنند. از هوشمندی مهدویان که با انتخاب هاشمی برای یک صحنه خاص موجی را درست کرد که هنوز بعد از چند سال ادامه دارد تا دیگران.

به نظر می رسد خود هاشمی هم بدش نمی آید هر از گاهی با همین اقدامات یا سخنان و موضع گیری های شاذ با چنین موج های رسانه ای همراه شود و در صدر رسانه ها قرار بگیرد.

حاشیه هفته؛ خبر اتباع

این هفته یک باره تصویری از یک فرد افغانستانی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در تلویزیون در حال گزارشگری است و در شبکه خبر هم عنوان «خبر اتباع» زیرنویس شده بود.

این تصویر یک باره در شبکه های اجتماعی بازتاب فراوانی یافت و برخی هم با توجه به حساسیت های جامعه در روزهای کنونی آن را به رویکردی عامدانه نسبت دادند که قرار است برخی از این حساسیت ها را تشدید کند.

با این حال این برنامه ۲ سالی است که روی آنتن شبکه خبر می‌رود و تازه این روزها خبری شده است.

بخش خبری اتباع از اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۱، راه‌اندازی شده است و اخبار مربوط به کل اتباع خارجی (و نه صرفاً اتباع افغانستانی) را پوشش می‌دهد. این بخش خبری ابتدا ساعت ۱۷ از شبکه خبر پخش می‌شد و سپس به ساعت ۲۰:۳۰ انتقال یافت. مدت زمان پخش این بخش خبری ابتدا ۵ دقیقه بود که بعدها به ۸ دقیقه و نهایتاً به ۱۰ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

تلویزیون این روزها به شدت تحت رصد مخاطب است. مخاطبی که هم پس از انتخابات می خواهد ببیند چقدر صداوسیما با دولت جدید همکاری دارد و هم ذره بین در دست دارد تا ببیند این رسانه ملی چقدر در راستای منافع ملی و مردمی اش حرکت می کند. بخشی از خبرهای فراگیر مجازی هم از طرف کسانی است که سعی بر قهر بیش از پیش مخاطب با تلویزیون دارند.

مرور رادیو در هفته؛ بازگشت «صبح جمعه با شما»

رادیو برندهایی دارد که برخی به دلیل توفیق و اقبال نزد مخاطب به برنامه هایی ماندگار بدل شده اند و اعتبار رادیو به آنهاست. گاه رادیو هم قدر این برندها را ندانسته و با تغییرات در عوامل سعی کرده تا منافع برخی مدیران را حفظ کند.

امروز خبر رسید که «صبح جمعه با شما» با پایان ماه صفر دوباره به رادیو بازمی گردد. برنامه ای که ساجد قدوسیان تهیه کنندگی اش را بر عهده دارد.

این برنامه و هنرمندان آن سال ها با نام «صبح جمعه با شما» فعالیت داشتند و قدمت آن به حضور افرادی چون زنده یاد منوچهر نوذری می رسد.

این برنامه بعدها تغییرات مختلفی داشت. مهمترین چهره های آن از دنیا رفتند و تهیه کننده تغییر کرد. بخشی از ماندگاری این برنامه صرفاً به واسطه نامی است که از برنامه باقی مانده است و شاید رویکردها در این سال ها دیگر کمتر مخاطبانش را راضی کرده باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رایگان جلسات آموزش سواد رسانه در مساجد و حسینیه ها
پدر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درگذشت!
زلزله نسبتاً شدیدی شمال استان اردبیل را لرزاند
حواشی تیم ملی ادامه دارد/ طارمی: چرا به ما «بی‌شرف» می‌گویید؟
برخی کشورهای عربی برای خشنودی دشمن تلاش می‌کنند
حاتمی‌کیا سریال «موسی(ع)» را می‌سازد یا سینمایی؟/ جنجال «جواد»
پیروزی نفس‌گیر ایران مقابل قرقیزستان +حواشی
سخنان جالب رحیم‌پور ازغدی درباره اقدامات معاویه/ همه خوبن، دوقطبی نکنید! +فیلم
لاریجانی پشت پرده اصرار اصلاح‌طلبان برای اجرای FATF را لو داد +فیلم
آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است؟
معرفی شرکت آچیم در
بورس ایران در حال رشد است: چرا؟
نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان
افزایش تقاضا برای سفرهای ماجراجویانه؛ گلبرگ سیر به مقصدهای کمتر شناخته‌شده می‌پردازد
کاهش دمای هوای تهران از فردا
یک انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه
درخواست مهم پیاتزا از هواداران والیبال در ایران
صعود تیم میکس ریکرو ایران به یک چهارم نهایی
ساعت کاری مترو از شنبه تغییر می‌کند
واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس +عکس
حمایت پوتین از هریس؛ خنده او بسیار جذاب است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top